Reklama dzieli się na różnorodne typy, które kategoryzuje się ze względu na jej zastosowanie jak także na to do jakiej grupy klientów ma być ona wycelowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, naoczną lub audiowizualną, jak także dużo innych, jednakowoż statystyki wskazują klarownie, że na ludzi najprawidłowiej funkcjonuje reklama wizualna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, lecz nie jedynie – wstępuje w to naturalnie także reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane oraz emitowane filmiki. Pomimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim poziomie popularności i efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk ewentualnego klienta lub wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Systemy identyfikacji wizualnej
Ta szablonowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie popularna, a wszystko w następstwie tego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych pozornie konsumentów. Sposoby na dotarcie do klienta, bezsprzecznie przypuszczalnego kontrahenta są nadzwyczaj różnorodne. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dziedzinie oraz bardzo poprawnie wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej wspólnoty osób i w jaki sposób, a więc jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy typ reklamy nie trafi do odbiorców, albowiem wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej strony bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty czy billboardy reklamowe.