Efektywna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej przekonać do usługi czy artykułu niż przekonując możliwego kontrahenta, że to, co proponujemy jest dedykowane oczywiście dla niego? Pokazać mu to bezsprzecznie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

dom produkcyjny

Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie wyłącznie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, ale też pozwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego typu reklamy są pewną nowością, w następstwie tego, że poprzednio nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technologię. Dziś reklamą interaktywną równie poprawnie można nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma okazję głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie także ścisła interakcja czyli szansę decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interaktywnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę wśród tego rodzaju reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama znanych deserów, w której chodziło o to, aby odbiorca w stanie w pojedynkę opracować swój własny smak deseru, scalając poszczególne jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni perfekcyjną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z kodem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu oraz umieszczeniu telefonu na gazecie, można było ujrzeć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Aby reklama interaktywna była wydajna musi nie jedynie kojarzyć mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, żeby konsument, jaki już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, jaki przyzwoicie mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bowiem uprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest na ogół ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na domenę czy banner, lecz cały ciąg narzędzi, jakie zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on dobry technicznie oraz łatwy.